marți, 6 noiembrie 2007

Day 2: We have a winner

Din cele 20 de raspunsuri pe care le-am primit pe mail si pe blog, s-a votat aproape in unanimitate pentru ideea 1. Ca sa va reimprospatez memoria, era vorba despre ideea asta:

Problema: De vreo luna de zile colegul meu Misha isi cauta un apartament cu 2 camere de inchiriat. Tot de vreo luna se plange ca toate saiturile de imobiliare din .ro sunt kitschuri. Si are dreptate.

Solutia: Un motor de cautare pe verticala, care sa caute in siteurile principale de imobiliare din .ro, cu optiuni de filtrare si sortare bine puse la punct. Pe scurt, sa ofere o experienta placuta utilizatorului.

Componente disruptive: Mashup cu Yahoo! Maps

Concurenta: mica

Urmatorii pasi:

1. Vom selecta saiturile principale (adica cele cu traficul cel mai mare) de imobiliare din .ro
2. Vom face o lista cu problemele pe care le descoperim (legate de functionalitate, user interface, content, etc)
3. Vom cauta solutii pentru problemele pe care le gasim
4. Spargem proiectul in bucati, distribuim taskurile intre noi si ne apucam de treaba

In cateva ore ne vom hotari ce saituri alegem ca si studiu de caz :)

Stay tuned.

9 comentarii:

Anonim spunea...

Poate gasiti solutia aici ...
http://manishranade.com/bay_area/apartments.php

Unknown spunea...

uitati 2 "chestii":

http://www.imobiliare.run.ro/
http://www.imobiliare.ro/

phpIdeas spunea...

Singura si cea mai grea problema pe care am intampinat-o si eu a fost si inca este identificarea duplicatelor

Anonim spunea...

Din cate inteleg scopul acestui proiect este prezentarea lui la "Netcamp", in speranta ca va obtine o finantare.
In acest caz, cel putin din mesajele de pe blog, nu reiese care ar fi modelul de business.
"Problema" a fost identificata, solutia sunt convins ca-i implementabila, insa cum se din ce se va sustine acest business?

In cazul site-urilor de imobiliare, modelul e clar: cei ce doresc sa publice oferte platesc o taxa detinatorului site-ului imobiliar. Succesul business-ului depinde de abilitatea proprietarului site-ului de a "colecta" cat mai multe taxe, deci de a avea cat mai multe oferte postate (ideal toate platite, bineinteles :) ). Unul din mijloacele pe care ar trebui sa le foloseasca in acest scop ar fi atragerea a cat mai multi vizitatori pe site, oferindu-le spre exemplu, printre altele, facilitati de cautare "destepte".
In proiectul propus de voi nu exista insa un model de finantare a business-ului.
Vizitatorii nu vor plati serviciile de cautare, iar proprietarii site-urilor imobiliare nici atat. Dinpotriva, vor face tot ce le sta in putinta (daca-i duce capul), sa va impiedice sa luati informatiile de pe site-urile lor, pentru ca daca voi veti "controla" front-end-ul oferind facilitati inteligente de cautare si atragand implicit foarte multi vizitatori, in scurt timp veti putea sa renuntati la "integrarea" continutului altor site-uri si sa treceti la modelul sustenabil de business, oferind acelasi gen de servicii contra cost pe care le ofera ei, folosindu-va de continutul site-urilor lor doar la inceput, pentru a "scurtcircuita" faza in care investitia de capital e consistenta, adica faza in care nu ai nici vizitatori nici clienti platitori :).

Emi Gal spunea...

Christian,

1. scopul acestui proiect este scris in postul 1 de pe blog. vrem sa aratam ca daca ai destula pasiune si determinare poti construi un proiect misto in mai putin de o luna.

2. nu cautam finantare, ne permitem sa ne autofinantam ;)

3. think out of the box. stim cu totii care e modelul de business al unui sait de imobiliare (si nu e cel pe care-l descrii tu, btw), dar mai sunt o mie si una de variante pentru a monetiza un produs ;)

4. proiectul nostru va genera trafic pentru saiturile imobiliare, dar te las pe tine sa iti dai seama cum si de ce.

5. modalitati de monetizare pentru acest proiect sunt o tona, asa ca te invit din nou sa think out of the box. o sa vorbim si despre asta pana pe 30 noiembrie, dar deocamdata ne concentram pentru a pune pe picioare un prototip ;)

keep it coming.

Anonim spunea...

1. O.K. Am inteles. Initial crezusem ca scopul proiectului este un prezentarea unui model de business sustenabil, care sa atraga investitii.
2. Sunt convins ca va puteti autofinanta. Puterea de a te autofinanta nu face insa automat un proiect viabil din punct de vedere economic. Insa din cate reiese din (1.) nu astai scopul principal.
3. Asa vad eu modelul principal de business al unui site de imobiliare, daca tu insa ai o alta viziune m-as bucura sa dialogam pe tema ei.
4. Normal ca va genera trafic daca va implementa facilitatile dorite de vizitatorii unui site pe care nu le gasesc direct pe site-urile imobiliare. Problema e daca poti convinge site-urile imobiliare sa plateasca pentru acest trafic. Eu cred ca nu, dar bineinteles ca ma pot insela.
5. Din nou fac referire la punctul (1.). Am plecat de la premisa (gresita) ca doriti promovarea unui model de business sustenabil pentru concurs. M-as bucura sa dialogam pe tema catorva din "tona" de posibilitati. Insa cum nu asta-i scopul proiectului, iar deadline-ul e extrem de scurt, ma indoiesc ca vei avea timp pentru astfel de "devieri". :)

Anyway, succes in atingerea scopului dorit!
Iar mesajul meu anterior nu s-a dorit de fel a fi o "critica". Pur si simplu doream sa inteleg modelul de business....

Anonim spunea...

Cea mai frustranta problema a site-urilor de imobiliare este ca majoritatea anunturilor sunt expirate. Cel mai nasol e sa suni la zeci de telefoane si sa iti zica "imi pare rau anuntul nu mai este valabil, dar spuneti-mi datele ca va contactam noi cand avem ceva disponibil". Daca rezolvati problema asta cu siguranta va fi cel mai tare site de imobiliare.

Anonim spunea...

Exact. Sunt multe anunturi expirate.

Eu va propun sa luati in considerare si site-ul anuntul.ro. Acolo chiar sunt anunturi "bune", in sensul ca acolo sunt platite, deci nu stau pe site mai mult decat trebuie. Si sunt chiar multe, adica multe agentii imobiliare, cu anunturi actualizate.

Marius spunea...

Pai vreti sa va spun ca exista doua servicii care fac exact ceea ce inteleg eu ca vreti sa faceti voi? Sunt pe bani (abonament), si destinate exclusiv agentiilor imobiliare.

Problema e ca, din intelegerea mea a pietei imobiliare (in care activez totusi de ceva timp), agentiile strica informatia misto pe care o au, postand in draci si pe alte site-uri, uneori fara acordul sau stirea proprietarului respectiv, si mai rau de atat: nu fac nici un track-ing si updating pe ceea ce a expirat. Vezi doamne, telefonul e scump.

Eu personal sunt mandru ca nu am fost in rand cu restul lumii, si mi-am facut treaba cat mai curat, ba chiar dupa un alt model decat cel descris mai sus.

Cred ca odata cu profesionalizarea meseriei si prabusirea preturilor (nu toate, stati linistiti), lucrurile o sa fie mult mai user-friendly pentru toata lumea.