Ideea 1:
Problema: De vreo luna de zile colegul meu Misha isi cauta un apartament cu 2 camere de inchiriat. Tot de vreo luna se plange ca toate saiturile de imobiliare din .ro sunt kitschuri. Si are dreptate.
Solutia: Un motor de cautare pe verticala, care sa caute in siteurile principale de imobiliare din .ro, cu optiuni de filtrare si sortare bine puse la punct. Pe scurt, sa ofere o experienta placuta utilizatorului.
Componente disruptive: Mashup cu Yahoo! Maps
Concurenta: mica
Ideea 2:
Problema: Oamenii au nevoie de servicii. De cele mai multe ori cauta pe internet firme sau persoane care ofera serviciile respective. Problema este ca Google are prea multe saituri indexate asa ca e destul de complicat sa gasesti exact firma care te intereseaza, exact in orasul sau zona ta.
Solutia: Un director de firme simplu si usor de folosit focusat pe local (initial Bucuresti, apoi celelalte orase principale, apoi Romania), unde firmele sa isi poata prezenta serviciile & produsele fara prea mari batai de cap. Ar putea face asta printr-un blog, o galerie foto, un calendar, o brosura, cupoane de reduceri, testimoniale, and more.
Componente disruptive: Mashup cu Yahoo! Maps (pentru a localiza firma respectiva), prezentare video a companiei, "salveaza date firma" via sms, versiune pentru telefonul mobil.
Concurenta: relativ mica
Ideea 3:
Problema: Intr-o tara in care "lasa ca merge si asa" e la moda, e destul de dificil sa gasesti localuri (fie ele cluburi, baruri, cafenele, frizerii, etc) in care serviciile sa fie cel putin decente.
Solutia: Un sait unde oamenii sa poata lauda sau critica localuri. Sa povesteasca de ce recomanda sau nu locul respectiv, si sa poata acorda un punctaj.
Componente disruptive: Matching: adica daca vizualizezi un local cu review-uri nu foarte bune din zona Unirii, aplicatia sa recomande alte localuri din aceeasi zona cu un rating mai bun.
Concurenta: medie
Va invit sa spuneti ce parere aveti despre ideile astea, sa alegeti una din ele si sa lasati un comentariu aici (sau sa-mi dati un email pe emi[at]brainient[dot]com) in care sa scrieti de ce ati ales respectiva idee si ce comentarii / sugestii aveti.
Asteptam feedback pana maine seara, cand vom decide daca mergem pe 1, 2 sau 3.
Problema: De vreo luna de zile colegul meu Misha isi cauta un apartament cu 2 camere de inchiriat. Tot de vreo luna se plange ca toate saiturile de imobiliare din .ro sunt kitschuri. Si are dreptate.
Solutia: Un motor de cautare pe verticala, care sa caute in siteurile principale de imobiliare din .ro, cu optiuni de filtrare si sortare bine puse la punct. Pe scurt, sa ofere o experienta placuta utilizatorului.
Componente disruptive: Mashup cu Yahoo! Maps
Concurenta: mica
Ideea 2:
Problema: Oamenii au nevoie de servicii. De cele mai multe ori cauta pe internet firme sau persoane care ofera serviciile respective. Problema este ca Google are prea multe saituri indexate asa ca e destul de complicat sa gasesti exact firma care te intereseaza, exact in orasul sau zona ta.
Solutia: Un director de firme simplu si usor de folosit focusat pe local (initial Bucuresti, apoi celelalte orase principale, apoi Romania), unde firmele sa isi poata prezenta serviciile & produsele fara prea mari batai de cap. Ar putea face asta printr-un blog, o galerie foto, un calendar, o brosura, cupoane de reduceri, testimoniale, and more.
Componente disruptive: Mashup cu Yahoo! Maps (pentru a localiza firma respectiva), prezentare video a companiei, "salveaza date firma" via sms, versiune pentru telefonul mobil.
Concurenta: relativ mica
Ideea 3:
Problema: Intr-o tara in care "lasa ca merge si asa" e la moda, e destul de dificil sa gasesti localuri (fie ele cluburi, baruri, cafenele, frizerii, etc) in care serviciile sa fie cel putin decente.
Solutia: Un sait unde oamenii sa poata lauda sau critica localuri. Sa povesteasca de ce recomanda sau nu locul respectiv, si sa poata acorda un punctaj.
Componente disruptive: Matching: adica daca vizualizezi un local cu review-uri nu foarte bune din zona Unirii, aplicatia sa recomande alte localuri din aceeasi zona cu un rating mai bun.
Concurenta: medie
Va invit sa spuneti ce parere aveti despre ideile astea, sa alegeti una din ele si sa lasati un comentariu aici (sau sa-mi dati un email pe emi[at]brainient[dot]com) in care sa scrieti de ce ati ales respectiva idee si ce comentarii / sugestii aveti.
Asteptam feedback pana maine seara, cand vom decide daca mergem pe 1, 2 sau 3.
10 comentarii:
Votez pentru ideea 1.
Ca obiectii pentru ideea 3 pot aparea in timp probleme de ordin juridic . Ca si owner de website regional care oferea vizitatorilor posibilitatea atribuirii de astfel de review-uri va spun ca fara acordul proprietarului (al respectivului local) oricand pot aparea probleme.
primul proiect mi se pare interesant si cu potential - "Un director de firme simplu si usor de folosit focusat pe local ", cu conditia sa fie orientat spre uzabilitate
bafta
Am incercat un mashup cu Yahoo! Maps pentru imobiliare, focusat pe Constanta, dar sunt probleme cu hartile in sensul ca nu sunt complete / updatate.
si eu merg tot pe ideea 1. si eu am fost cautatoare de apartamente cam toata viata mea de bucuresteanca (8 ani).
Misha are MARE DREPTATE, site-urile actuale sunt de plans.
ideea 1 e cea mai buna. in comparatie cu celelalte 2.
asta pt ca ideea 2 seamana cu un craiglist. si nu da bine.
iar ideea 3 e deja folosita intr-un fel sau alul de diferite site-uri. nu ar fi ceva original...
Ideea 1 ar putea avea cel mai mare impact.
Este foarte adevarat ca siturile de imobiliare de la noi sunt slabe rau de tot, cauta sa impuna modele de browsing neutilizabile, multe se incurca daca dai un back/forward etc. Tinand cont cati bani se invart in zona imobiliarelor, precum si faptul ca investitiile sunt in crestere, este si ideea cea mai usor de finantat ulterior.
Diferenta fata de ideea 2 o face targetul, directorul de firme se adreseaza mai degraba celor care sunt peste 30-35 de ani, si care totusi au o pondere mai mica pe net.
Ideea 3 are o hiba simpla: e greu sa o scoti la lumina, pentru ca sunt totusi destul de multe situri pe tema asta. In plus, exista si reviste pentru evenimente etc.
pentru ideea 1 va putem da feeduri csv/xml/rss de pe principalele site-uri de imobiliare.
mai multe detalii aici http://adiz.weblog.ro/tags/pricetag
dar de un serviciu de trimis online a scrisorilor offline?
se face cont, se creeaza scrisoarea (maxim A4 , poze, orice mai vrea omu) , se plateste prin sms sau dintr-un cont care in prealabil e umplut cu banii de pe card si de restu va ocupati voi , printarea, impachetarea si trimiterea
@adrian. mersi, dar cred ca o sa grabbuim noi site-urile principale de imobiliare din .ro
ok. cand va trebuie stealth parsing ca sa-l mentineti ca serviciu activ si nu doar proof of concept sa-mi spuneti. that's what we do ...
Trimiteți un comentariu